top of page

Hoe je dankzij mannen met vissen op Tinder je communicatie verbetert

  • Foto van schrijver: Marloes Zwagerman
    Marloes Zwagerman
  • 15 jan
  • 3 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 16 apr

Veel bedrijven hebben één ding gemeen met mannen met vissen op hun Tinderprofielfoto: ze zijn te veel bezig met hun eigen kunstje. Begrijpelijk, want als je ergens trots op bent is het onvoorstelbaar dat een ander het misschien geen hol interesseert. Dus een doodzone is het allerminst, maar bereik je daarmee je doel?


Vissen is een mannenhobby.


Dat heb ik niet bedacht, dat zeggen de cijfers. Nog geen 5% van de hobbyvissers is vrouw. Met dat in het achterhoofd lijkt het vreemd dat heteroseksuele mannen zo vaak met vissen poseren op hun Tinderprofiel. Een New Yorks tijdschrift vroeg mannen waarom ze dat doen. De antwoorden varieerden van: "Ik vind vissen er leuk uitzien" tot: "Door de vis zie ik er beter uit”. 


Zo doen deze mannen wat veel bedrijven ook doen. Ze vergeten hun publiek. 


Dynamische bedrijven

Een vergelijkbaar scenario voltrekt zich namelijk regelmatig op het digitale uithangbord van de middelkleine onderneming. In plaats van slijmerige schubben duwen zij de ontvanger holle frasen in het gezicht. Het zijn veelal dynamische bedrijven die geen uitdaging uit de weg gaan, gericht zijn op een goede klantrelatie, alleen maar hoogwaardige producten (of diensten) leveren en allemaal uiterst toonaangevend zijn in hun vakgebied.


Andere veel voorkomende oneliners in dit genre:


  • Het is onze missie om…


  • Wij zijn uw partner in…


  • Wij geloven in een unieke aanpak

  • Wij werken met passie aan ons vak


Je voelt dat ieder woord zorgvuldig is gekozen om het bedrijf optimaal te presenteren. En daar gaat het mis, want waar is ruimte voor de ontvanger in dit verhaal? Kijk nog eens naar de zinnen en de woorden, het gaat alleen over het bedrijf; dit zijn wij, dit doen wij, dit beloven wij. Net als de vrouw die op dinsdagavond Tinder opent, kijkt ook jouw websitebezoeker vertwijfeld naar het scherm. Of het nu een vis is of zo'n holle frase, zij voelen zich totaal niet aangesproken en swipe, weg ben je.


Zo wordt jouw bedrijfssite een magneet voor leads

Hoe trek je mensen dan wél aan? En hoe overtuig je ze vervolgens van jouw kunde en kwaliteiten? Of dat nu een date is of een nieuwe klant, op de eerste plaats wil ieder mens begrepen worden.


In 3 stappen voorkom je die swipe naar links.


STAP 1 Breng de pijnpunten van jouw klanten in kaart. Waar worden ze horendol van? Wat is dat ene issue dat ze zo graag willen vermijden? Hoe concreter, hoe beter.


STAP 2

Laat merken dat je weet wat je klant wilt bereiken. Waar ze naartoe willen. Wat hun ideale situatie is. Vertel het in heldere, ongecompliceerde taal.


STAP 3

Nu is het tijd voor jouw product/dienst. Begin niet over allerlei voordelen of functionaliteiten maar laat zien hoe jouw aanbod hun probleem oplost. Wees eerlijk en concreet.


Alles begint bij het laten zien dat je de ontvanger begrijpt, dat je snapt dat het niet altijd leuk is om 's avond thuis te komen in een leeg huis. Je kent het. Jij hebt namelijk een arm die je graag eens om iemand heen wil slaan. En na een tijdje mag je dan heus een foto van die snoek uit de visvijver laten zien.


Eigenaar On the Tin freelance marketing en communicatie

Wil jij je écht onderscheiden in de markt? Geen opdrachten meer verliezen op prijs?


Ik help je de concurrentie voor te blijven door jouw bedrijf kraakhelder neer te zetten. Zodat de klanten als vanzelf voor jou kiezen. Binnen 3 weken heb jij een duidelijk verhaal dat de basis vormt voor al je communicatie.




Opmerkingen


Het is niet meer mogelijk om opmerkingen te plaatsen bij deze post. Neem contact op met de website-eigenaar voor meer info.
  • Instagram
  • LinkedIn

© 2025 On The Tin - BE 1017.222.073

De Burletheide 37, Brasschaat België

bottom of page